Glad!

Jag är lyckligt lottad. Ska inte rada upp alla anledningar till att jag känner mig priviligerad... Jag har bara fått det bekräftat ännu en gång.

Igår morse åkte jag och mina tre f d arbetskamrater från Zätagränds hälsocentral på vår traditionella resa till Sundsvall och Birsta City. Jag tror att det var den fjärde resan vi gjorde igår. Vi har som tradition att träffas och göra denna resa en gång per år. Vi träffas inte så ofta numera men när vi ses är det som vi mötte varandra förra veckan... Jag behöver inte säga att vi hade roligt... och sent blev det också! Med poliseskort in mot stan! Bara det!

Något ni känner igen från ikea? Foto från "Liams rum"

I dag hade assistenterna i JLL en träff på Torsta, Åsbygdens naturbruksgymnasium... där f ö min kära make Einar har sin anställning sedan 1979  (han är just nu tjänstledig och arbetar med skogsprojekt i Bispgården). Jag och mina nuvarande arbetskollegor Eva och Annelie åkte dit och hade en härlig dag där vi fick lära oss mycket om skolan och verksamheten. Att solen sken över oss hela dagen och att vi fick äta grillade hamburgare i parken var inte heller fel. Goda skratt blev det även idag!

Varför berättar jag detta? Jo jag vill tala om att jag är tacksam över att ha haft och har fantastiska arbetskamrater. Jag är lyckligt lottad. Vad vore jag förutan mina arbetskamrater, gamla som nya?




Kommentarer
Postat av: Anne-Christin

Kul att se och läsa. Elin och jag har varit på Dvärsätts blomster-handelsträdgård och en massa andra trädgårdar i dag och haft en jätterolig dag. Avslutade det hela hos min syster och svåger på Ösabacken och kollade deras fantastiska växthus.

2010-06-02 @ 22:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0