Inga - Konsten att bygga en jordkällare!

Det är hur lätt som helst att bygga en jordkällare! Så här går det till:

1. Man ringer Hammerdals betong och beställer en lämplig källare.

2. Man gräver sedan en lagom stor grop och fyller den med grus.



3. Snälla Örjan tar sedan sin lastbil och hämtar källaren i Hammerdal.

4. Sedan kommer snälla och duktiga Sven-Åke  och lyfter av monteringssatsen och sätter ihop legot med hjälp av snälla och duktiga svärsonen Johan och snälla och duktiga maken Einar.








Ifrån altanen styrdes arbetet med järnhand!





Mina snälla, duktiga och SNYGGA medhjälpare!

Nu ska jag se om jag hittar någon lämplig grävmaskinist i krokarna, som kan täcka över bunkern med 70 cm jord. Det ska nog fixa sig innan helgen! Sen kan jag börja med syltning och saftning!

Kommentarer
Postat av: Dahlgrens Cementgjuteri AB

Hejsan!

Jätte fina bilder!
Jag har en liten fundering, skulle det vara möjligt för oss att få använda dina bilder för att förnya våran broschyr. Det är nämligen så att vi har tagit över produktionen på dessa jordkällare av Hammerdals Betong. Du kan ju slänga iväg ett mail vad du tycker.

Med vänlig hälsning
Joel
[email protected]

2015-02-16 @ 10:17:00
URL: http://aofkofjoasif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0