Varning för linser i äggkoppar!

Tillbringar stor del av semestern i stugan i Hälsingland. Detta hände sig förra veckan. Jag, min äldsta dotter och en väninna satt uppe länge en kväll. Maken gick och la sig tidigt då han skulle upp kl 7. När vi till slut bestämde oss för att gå till sängs hittade jag inte min linsburk och insåg till slut att den ligger nog i sovrummet där mannen ligger. För att inte (ytterligare) störa honom beslöt jag att ta 2 äggkoppar till linsförvaring. Somnade sedan gott i barnbarnets rum.

Vaknade ganska sent dagen efter. Gick in i köket för att ställa iordning frukost men först  sätta in linserna förstås... Vad skådade mina närsynta ögon. Jo, en äggkopp var borta och på diskbänken stod en tom äggkopp! E hade, innan han begav sig iväg, kokat ägg och hittade lite lämpligt några äggkoppar som redan stod framme! Konstigt nog var äggkopparna halvfyllda med "vatten" men det var ju bara att hälla ut i diskhon... Till min lycka (hade inga reservlinser) låg linsen i diskhon, torr förstås men med en stunds blötläggning var den brukbar igen!

Med denna lilla blogg vill jag bara varna er alla: Förvara inte linserna i äggkoppar! Det kan gå illa. För mig gick det bra och blev en rolig historia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0