Dop i Torps kyrka

I helgen har vi varit hemma i Torp på dop. Min bror Oves och hans fru Anna-Karins första barnbarn, deras dotter Helenas och hennes sambo Thomas Nässéns son Lars Edwards dop. Hans tilltalsnamn är Edward. Vi hade en strålande dag. Edward skötte sig perfekt i kyrkan, såg faktiskt ut som om han lyssnade väldigt noga till vad prästen sa. Fadder, att hjälpa Edward (och stötta hans föräldrar) genom livet är Helenas syster Katarina.

På kvällen var vi bjudna på middag hem till Ove och Anna-Karin där vi hade en trevlig kväll tillsammans med Helena, Thomas, Edward, Katarina, hennes sambo Fredrik, Thomas föräldrar Anders och Lynn. En fest där vi åt och drack mycket av all mat och dryck som serverades. Dessutom pratade vi till långt framåt natten. Roligt! Denna vecka tror jag att jag lyder pappa Svens råd och äter lite mer sallader samt går och lägger mig tidigt!


Fadder Katarina med Edward, mamma Helena och pappa Thomas


Vilken fin familj! Helena, Thomas och Edward

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0