Jag vill vá som Barbie-Bettan!

I väntan på att min målarlängtan ska ta överhand och jag inte längre kan hålla tillbaka utan slänger mig ut i lördagsblåsten i mina målarkläder - som faktiskt numera står för sig själva - sitter jag här och lyssnar till 70-talsprogg! Hoola Bandoola! Det var tider det. Vilken musik som skapades på den tiden. En annan favorit var Samla mammas manna! När jag sitter här och bläddrar bland mina LP-skivor tänker jag på min kompis Barbie-Bettan som formligen ryser när jag spelar eller bara nämner gamla artister! Nej, hon vill ha ny fräsch musik som t ex... ja, faktiskt kan jag inte komma ihåg någon ny "modern" artist som hon lyssnar till, de finns inte för mig. Hur kan detta komma sig? Varför fastnar många musikmässigt, som jag, i det gamla och stänger sina öron för ny musik? Jag känner mig en aning antik jämfört med Barbie-Bettan trots att vi är jämnåriga... Kan du säga hur jag ska göra? Finns det nån kurs? eller ska jag gå här resten av livet och lyssna på min gamla musik och inte känna till någon musik som kommit efter Uno Svenningsson och U2?

Kommentarer
Postat av: Barbie-Bettan

Jag tror att du har hjälpen på närmare håll än du vet. Jag har för mej att jag hörde nån kommentar från din käre make om modern musik. Jag ger dej ett råd: Lägg det gamla bakom dej o ta ett steg framåt så får du se va kul det kan bli!!! (Fråga Einar)

2009-08-30 @ 17:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0