Inga - Vi är inte många men SNYGGA!

Vilken härlig dag vi haft på Norderön. Jag har längtat en längre tid efter att solen skulle skina över oss och vårt nya hus. Hur skulle ljusinsläppet bli då vi har  så stora fönster runt om? Hur kommer vår blivande uteplats att fungera? När kommer solen till uteplatsen och när lägger den ner? Måste vi fråga Lars-Johan om tillåtelse att kapa något träd?

Idag på påskafton fick vi svar på våra frågor. Solen sken från en härligt blå himmel. Så som den bara gör på Norderön. Allt har fungerat bra och uteplatsen kommer bli perfekt. Just nu är den en stor cementplatta med en stor snöhög mitt på... Detta kommer vi att jobba vidare på. Einar ska också röja i Lars-Johans skog så att vi får fjällutsikt.

Vi har inga påsktraditioner i vår familj. Vi brukar ta det som det blir. Einar brukar för det mesta vara i vår stuga ute vid kusten och jag väljer att ha det skönt i min ensamhet... I år blev det dock annorlunda.  Dels beroende på att Einar varit och fortfarande är sjuk och dels beroende på att Lena o Johan och barnen bor här nu som våra grannar. Einar stannade således hemma och även Lena och Liam firar påsk med oss. Johan jobbar tyvärr i helgen och missar vårt firande. Vi är alltså inte många här -  men SNYGGA! Här kommer ett exempel:



Ni kan ju bara tänka er hur vi andra tre ser ut!!!



´Liam tänder ljus. Mamma Lena bevakar.

För övrigt kan jag meddela att årets isväg har gjort sitt och stängdes i går! Nu får vi börja vara sociala och träffas på färjan igen! Nu blir det 07,15-färjan framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0