Dom vet i-n-g-e-n-t-i-n-g!

Det hade varit ostadigt väder några dagar på semestern och spänt lyssnades det på väderprognosen som spådde varmt och soligt väder i hela norrlands kustland. Någon i rummet intill jublade av lättnad. Liam som var i samma rum som jag tittade ner i golvet som om han skämdes lite... "Mormor, dom vet ingenting" sa han och tittade lite lätt upp under lugg och gjorde en liten grimas som om han ångrat något han gjort. "Vad är det dom inte vet" sa jag och mindes plötsligt att vi samma morgon hjälpts åt att trampa ihjäl en spindel och jag hade utbrustit: "Oj, nu blir det regn i morgon!!!" och skrattat lite eftersom jag vet att det inte brukar stämma varje gång men hur skulle Liam 4 år, snart 5, veta det.
 Nej SMHI och dom andra visste i-n-g-e-n-t-i-n-g! De visste inte att mormor och Liam trampat ihjäl en spindel på morgonen så det kunde faktiskt inte bli sol och bad dagen efter! Vi hade kanske tur... Vädret blev fantastiskt och det blev mycket bad och lek på stranden efter detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0