Aja baja...


Hungrig, hungrig! Bråttom, bråttom! Upp till personalmatsalen... Köpa god grekisk köttfärspaj... Ner till vårt eget mysiga kök i hus 12 plan 3 (!)... Hämta kniv och gaffel... Hämta ett glas vatten... Törstig! ... Dricker ett glas vatten... Mer törstig... på väg att hämte ett glas vatten till när jag inser vad jag gjort!... "Sonia! (som sitter mitt emot mig och äter sin lunch) Titta vad jag gjort!" - Jag visar henne mitt tomma vattenglas - "Jag har druckit ett glas vatten! K-R-A-N-V-A-T-T-E-N!!!" Hur kunde det bli så! (Egentligen inte konstigt när vi dricker vatten direkt från kran hemma på ön). Det kändes för en stund som jag druckit riktigt äckligt bajsvatten, och det var det ju faktiskt.

På eftermiddagen hade Sonia, som är av en omtänksam sort, satt upp denna skylt vid vattenkranen:





Kommer "nog" aldrig mer att dricka detta vatten förrän kommunen ger klartecken! Viva Norderövattnet!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilken tur att Sonja finns där som fixar !!! Ja men du får ta en rening i helgen efter bajsvattnet......kanske glögg då och den som är spetsad..........

2010-12-10 @ 20:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0