Min yngsta dotter är nu seriefigur - också!




Fick tips om att skicka in roligt barncitat till serietecknaren Lars Rudebjer. Har man många barn så det finns det ju lite att "ta av". Det första jag kom att tänka på var ovanstående när yngsta dottern Lena var 3 år och vi precis slaktat grisarna. Hon hade ju aldrig varit med om något annat dödsfall i familjen än när grisarna dött så.... Hon blev helt skräckslagen när jag berättade att min farmor var död. Vem hade tagit livet av henne???
Lena har tidigare varit på frimärke men jag tycker att detta är större!

Har du en barnhistoria att berätta maila till Lars. Om han tycker att den är bra gör han en stripp som publiceras i Barnens Planet. Du får en stripp att använda som du vill. [email protected]

Kommentarer
Postat av: Per

Himla rolig grej med den där grisen och serieteckningen....skall komma ihåg den.....tror du han gör något om "vuxna barn" också??....hahaha

2011-02-19 @ 16:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0