Temp för inomhusarbete

Vilken tur att vi valde att åka till fjälls igår då det endast var runt -10 grader. Vi hade en fantastisk dag med skidåkning i strålande solsken. Dessutom träffade vi folk vi känner i backen. Innan vi åkte hem hälsade vi på hos Ingrid och Kjell-Ove som har hus i Fjällhalsen. Där var det pågående after ski så det var bara att "hänga på". Träffade också deras trevliga grannar vars barn Liam redan kände från dagis.

Stannade till på ICA i Hallen för att komplettera middagen, fläskstek. Hittade då en hink med färdig raggmunkssmet - bara att steka tillsammans med bacon och lingonsylt. Bra att ha till måndagmiddag tänkte jag men hör Liam i baksätet: "Raggmunkar gillar jag jättemycket". Eftersom timmen var ganska sen så fick det bli raggmunkar med tillbehör till lördagmiddag! Fläsksteken får vi ta idag.

När vi vaknade i morse visade termometern -18. Efter frukost körde jag igång projektet "Byta tyg på köksstolarna igen"! Är det inte vanligt att man byter tyg på sina stolar ett par gånger om år? Engagerade min make att skruva loss och skruva fast dynorna så det gick ganska fort. Så här blev det:



Nöjd med dagen slänger jag mig i soffan en stund innan det är dags för middagen.

Kommentarer
Postat av: Stina

Väldigt tjusigt!

Kollade precis vädret i Goa.. ser ut som att vi får två svettiga veckor :)

2011-02-13 @ 20:15:26
Postat av: Inga

Vi har kompletterat med 4 stolar så nu är det fullt runt bordet. Ja det blir varmt. Det blir AC som gäller + pool och kall dryck...

2011-02-14 @ 20:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0