Nu vet jag vad som händer...

Nu vet jag vad som händer när man glömmer en burk coca cola i bilen över natten när det är 15-20 grader kallt. Liam och jag skulle ut och åka skidor nu på förmiddagen och jag skulle hämta ett par vantar i bilen. Jag öppnade bakdörren och tror inte mina ögon! Jag förstår inte alls vad som hänt. Ser ut som stora sågspån som sitter i tak, klädseln, golvet, fönstren, alla små springor. Jag insåg ändå rel snabbt att det var coke när jag smakade på ett "spån"... Hittade en nästan tom burk på golvet och minns att jag lagt den där igår på väg hem från stan. När jag står där med bildörrarna öppna, bilmattor och skräp utslängt i snön kommer Lars förbi med lilla vovven Rover och undrar vad i helsefyr jag håller på med! "Städar du bilen ute i 17 minusgrader när du har ett varmgarage att vara i???" När jag förklarat hur det låg till berättade Lars att han råkade ut för samma sak för några veckor sedan men då gällde det två burkar! Det blev storstädning även där. Försökte sopa ut det jag kunde men fick lägga ner projektet. Har i alla fall tagit bort allt i tak och det mesta på dynorna. Har nu ställt in bilen i garaget på upptining, snart blir det vatten och trasa på all coca cola-klet som finns kvar i bilen! Jag tror inte jag kommer att drabbas av detta igen. I alla fall inte så länge jag har minnet i behåll! Skidturen??? Jodå vi kom iväg till slut. Kallt men skönt att komma in igen sen. Liam är en hejare i spåren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0